Egy webshop elindításának több kritériuma is van, hiszen amellett, hogy sok esetben lehet költséges, több szempontot is figyelembe kell venni, amikor például domaint vagy szakembert választunk. A pénz tekintetében persze akadnak olcsóbb és drágább lehetőségek is, de nem feltétlenül éri meg mindig a kedvezőbbet választani, ahogy a sokba kerülő megoldás sem jelent garantált sikert. De vajon mit érdemes tudni akkor a webáruház nyitásáról? Cikkünkből minden részletesen kiderül! 

Webáruház nyitással kapcsolatos információk 

Számos apróságra kell odafigyelni abban az esetben, ha az ember webshopot nyitna. A költségek igencsak széles skálán mozoghatnak, hiszen akadnak alacsonyak és magasak egyaránt. Sok mindentől függ azonban, hogy mennyire gyorsan és gazdaságosan tudjuk megnyitni azt a bizonyos netes üzletet. A webáruház nyitással kapcsolatos információkról azonban részletesebben is szeretnénk beszélni, hiszen nem árt mindennel tisztában lenni, mielőtt az ember nekiesik a munkának.  

A készítés költségei 

Egy webáruház elindítása alapvetően nem igényel szaktudást és hatalmas anyagi vonzattal sem jár. Ha összevetjük egy fizikai üzlettel, akkor mindenképpen gazdaságosabb megoldás, ráadásul sokkal nagyobb benne a potenciál is, hiszen nincsen helyhez kötve. Attól függően azonban, hogy mennyire is értünk ezekhez a dolgokhoz, érdemes előtte egy számítást végezni az alábbiak alapján: 

  • Domain név: Ezzel jegyezhető be a vállalkozás az internetes térbe. Ennek alapján találnak majd rá a webáruházra. Ez nagyjából 2-3 ezer forintos költséget jelen.  
  • Szakember költsége: Attól függően, hogy tudjuk egyedül intézni a dolgokat vagy sem, szakemberre is szükség lehet, aki elvégzi helyettünk a nagyobb munkákat.  
  • Tárhely: Itt tároljuk az adatokat, képeket, ami szintén attól függ, hogy mennyi helyre is van szükség. Nagyságrendileg 5 ezer forint elegendő lehet, amelyet évente szükséges megfizetni.  
  • Tanúsítvány: A biztonsági SSL tanúsítvány 2-4 ezer forinttól indul, ami a kezdeti időszakban bőven elegendő is lehet.  
  • Kép megjelenés: Nem minden fotó ingyenes, így amennyiben tehetjük, érdemes inkább saját anyagot készíteni.  
  • Könyvelés: Egy jó könyvelőre minden vállalkozásnak szüksége van. Költsége 10 ezer forinttól kezdődik és a számlák száma alapján történik a megfizetése, havi rendszerességgel természetesen. 
  • Raktározás: A termékeknek helyet is szükséges biztosítani, ami a fizikai üzlettel ellentétben, itt raktárban vagy otthon kell neki találni tároló részleget.  
  • Fejlesztés és karbantartás 
  • Marketing: Ahhoz, hogy a webáruház sikeres lehessen, nem árt marketingbe is fogni. Ezt végezhetjük magunk, de sok esetben jobban megéri ezt is szakemberre bízni.  
  • Pénzügyi tranzakciók: A legtöbb rendszernek vannak költségei, így ha szeretnénk, hogy a pénz elérjen hozzánk, regisztrálnunk kell az egyes oldalakra, mint például a Paypal vagy éppen a Barion. 

A webáruház kötelező elemei 

Ha sikerült a kalkuláció, akkor jöhetnek a kötelező elemek, hiszen a tartalom feltöltését követően vannak olyan feltételek, amiket be kell tartani. Ilyen a kapcsolat felvételi adatok, az Általános Szerződési Feltételek, illetve az Adatvédelmi Nyilatkozat egyaránt.  

Fizetési rendszer kialakítása 

Ezt követően pedig érdemes egy kis figyelmet szentelni annak a bizonyos fizetési rendszernek. Ahhoz, hogy a termékeket értékesíteni lehessen, kelleni fog egy számlázási módszer. Utóbbihoz bőven akad ingyenes megoldás is. Emellett pedig a kártyás fizetést sem árt biztosítani az érdeklődők számára. Ez lehet bankkártyás, előre utalásos, illetve Paypal rendszer egyaránt.  

Összegezve  

Bízunk benne tehát, hogy a webáruházzal kapcsolatos legfontosabb információkat sikerült teljes mértékben átadni. Ebből is látszik, hogy nem igényel hatalmas tudást, de érdemes időt és energiát szentelni, hogy tökéletes rendszert alakíthassunk ki.