Egy webshop elindításának több kritériuma is van, hiszen amellett, hogy sok esetben lehet költséges, több szempontot is figyelembe kell venni, amikor például domaint vagy szakembert választunk. A pénz tekintetében persze akadnak olcsóbb és drágább lehetőségek is, de nem feltétlenül éri meg mindig a kedvezőbbet választani, ahogy a sokba kerülő megoldás sem jelent garantált sikert. De vajon mit érdemes tudni akkor a webáruház nyitásáról? Cikkünkből minden részletesen kiderül!
Webáruház nyitással kapcsolatos információk
Számos apróságra kell odafigyelni abban az esetben, ha az ember webshopot nyitna. A költségek igencsak széles skálán mozoghatnak, hiszen akadnak alacsonyak és magasak egyaránt. Sok mindentől függ azonban, hogy mennyire gyorsan és gazdaságosan tudjuk megnyitni azt a bizonyos netes üzletet. A webáruház nyitással kapcsolatos információkról azonban részletesebben is szeretnénk beszélni, hiszen nem árt mindennel tisztában lenni, mielőtt az ember nekiesik a munkának.
A készítés költségei
Egy webáruház elindítása alapvetően nem igényel szaktudást és hatalmas anyagi vonzattal sem jár. Ha összevetjük egy fizikai üzlettel, akkor mindenképpen gazdaságosabb megoldás, ráadásul sokkal nagyobb benne a potenciál is, hiszen nincsen helyhez kötve. Attól függően azonban, hogy mennyire is értünk ezekhez a dolgokhoz, érdemes előtte egy számítást végezni az alábbiak alapján:
- Domain név: Ezzel jegyezhető be a vállalkozás az internetes térbe. Ennek alapján találnak majd rá a webáruházra. Ez nagyjából 2-3 ezer forintos költséget jelen.
- Szakember költsége: Attól függően, hogy tudjuk egyedül intézni a dolgokat vagy sem, szakemberre is szükség lehet, aki elvégzi helyettünk a nagyobb munkákat.
- Tárhely: Itt tároljuk az adatokat, képeket, ami szintén attól függ, hogy mennyi helyre is van szükség. Nagyságrendileg 5 ezer forint elegendő lehet, amelyet évente szükséges megfizetni.
- Tanúsítvány: A biztonsági SSL tanúsítvány 2-4 ezer forinttól indul, ami a kezdeti időszakban bőven elegendő is lehet.
- Kép megjelenés: Nem minden fotó ingyenes, így amennyiben tehetjük, érdemes inkább saját anyagot készíteni.
- Könyvelés: Egy jó könyvelőre minden vállalkozásnak szüksége van. Költsége 10 ezer forinttól kezdődik és a számlák száma alapján történik a megfizetése, havi rendszerességgel természetesen.
- Raktározás: A termékeknek helyet is szükséges biztosítani, ami a fizikai üzlettel ellentétben, itt raktárban vagy otthon kell neki találni tároló részleget.
- Fejlesztés és karbantartás
- Marketing: Ahhoz, hogy a webáruház sikeres lehessen, nem árt marketingbe is fogni. Ezt végezhetjük magunk, de sok esetben jobban megéri ezt is szakemberre bízni.
- Pénzügyi tranzakciók: A legtöbb rendszernek vannak költségei, így ha szeretnénk, hogy a pénz elérjen hozzánk, regisztrálnunk kell az egyes oldalakra, mint például a Paypal vagy éppen a Barion.
A webáruház kötelező elemei
Ha sikerült a kalkuláció, akkor jöhetnek a kötelező elemek, hiszen a tartalom feltöltését követően vannak olyan feltételek, amiket be kell tartani. Ilyen a kapcsolat felvételi adatok, az Általános Szerződési Feltételek, illetve az Adatvédelmi Nyilatkozat egyaránt.
Fizetési rendszer kialakítása
Ezt követően pedig érdemes egy kis figyelmet szentelni annak a bizonyos fizetési rendszernek. Ahhoz, hogy a termékeket értékesíteni lehessen, kelleni fog egy számlázási módszer. Utóbbihoz bőven akad ingyenes megoldás is. Emellett pedig a kártyás fizetést sem árt biztosítani az érdeklődők számára. Ez lehet bankkártyás, előre utalásos, illetve Paypal rendszer egyaránt.
Összegezve
Bízunk benne tehát, hogy a webáruházzal kapcsolatos legfontosabb információkat sikerült teljes mértékben átadni. Ebből is látszik, hogy nem igényel hatalmas tudást, de érdemes időt és energiát szentelni, hogy tökéletes rendszert alakíthassunk ki.