A korona vírus járvány miatt és az ezt követő bizonytalan gazdasági helyzetben sok étterem bezárt, de mindig is lesznek olyan vállalkozó szellemű egyének, akik éttermet vagy más vendéglátóhelyet szeretnének nyitni. Mivel a világ változik, és az online jelenlét is alapkövetelmény, azért nagyon fontos, hogy mi is lépést tartsunk ezekkel a változásokkal. A törvény által előírt adatszolgáltatás teljesítésére alkalmas, szoftverről is gondoskodni kell legkésőbb 2023. január 1-ig.
A ByThePay nemcsak a legmodernebb üzletvezető szoftvert kínálja a vendéglátás területén működő kis- és középvállalkozások számára, hanem bemutatja annak használatát egy letölthető demón keresztül. A honlapon található cikkek pedig segítenek eloszlatni az étterem nyitással és az NTAK regisztrációval kapcsolatos félelmeket, ezenkívül részletes információval szolgál a lenti témákban.
Az étterem nyitás feltételei 2022-ben és 2023-ban
Melyek az étteremnyitás és étterem üzemeltetés feltételei 2022-ben? Milyen jogszabályoknak kell megfelelni? Az étterem nyitáshoz milyen engedélyek szükségesek? Mi változott 2021 óta? Melyek az étterem nyitás személyi feltételei, költségei és lépései? Hol találjuk meg a pályázatokat, támogatásokat vendéglátóhelyek számára? Elolvasom a cikket>>
NTAK törvényrendelet – adatszolgáltatási jogszabály 2022-2023
A jelenleg hatályos jogszabályok alapján minden Magyarországon működő vendéglátó üzlet üzemeltetőjének – vagyis annak tulajdonosának vagy bérlőjének − regisztrálnia kell vendéglátó üzletét a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központba (NTAK). Az “NTAK adatszolgáltatási jogszabályról” érdemes tudni, hogy a vendéglátó üzletet üzemeltetőknek a tevékenységük megkezdésétől számított 5 napon belül regisztrálni kell az NTAK rendszerében. Az adatszolgáltatási kötelezettség 2023. január 1-től indul, ami sokak számára megkönnyebbülést jelenthet, mivel a korábbi határidőt (2022 július 1.) egy fél évvel meghosszabbították. További részletek az NTAK adatszolgáltatásról>>
NTAK regisztráció – kinek és hogyan?
A vendéglátóhelyek számára jó hír, hogy megszűnt az engedélyeztetés, helyette csak bejelentési kötelezettség van az önkormányzat, a környezetvédelmet és a tisztítószereket érintő szabályok égisze alatt, továbbá még tehát pluszban bejött az NTAK regisztráció. Ez a szabályrendszer könnyebbé teszi a vendéglátóhelyek nyitását és leveszi az engedélyeztetéssel járó adminisztrációs terheket a vendéglátó üzletek üzemeltetőiről, mindamellett továbbra is szélesebb körű megfelelőséget várnak el a hatóságok. Az NTAK regisztráció elektronikus úton történik. A folyamatról részletesen informálódhatunk a ByThePay oldalán. Tovább a cikkre
Pincér tablet vagy jegyzettömb? Pincér eszközök rendelés felvételhez
A pincérek egyik legfontosabb feladata a rendelésfelvétel. Egy forgalmas helyen egyáltalán nem mindegy, hogy milyen gyorsan történik meg a rendelések felvétele és a kiszolgálás. A jegyzettömb volt évtizedekig a pincérek legfontosabb eszköze, de egy rendelés felvevő programmal, szoftverrel – un. pincérprogrammal – és egy érintőképernyős pincér tablettel a hatékonyság megsokszorozódik a vendéglátóhelyeken. Jó hír, hogy a ByThePay által kínált szoftver tökéletesen alkalmas erre a célra. Hogy működik a program? Tovább