Nem titok, hogy a linképítés a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme. Az évek alatt a Google algoritmusok frissítésével a mennyiségről áttolódott a hangsúly a minőségre. Vizsgáljuk meg, hogy milyen a jó linképítés 2019-ben? Mi a linképítés lényege? SEO linképítés tippek következnek az alapoktól a haladó szintig!
Mit jelent a linképítés egyáltalán?
Linképítés gyakorlatilag szavazatgyűjtést jelent. Van egy weboldal – ez lehet a főoldal, termékoldal, gyűjtőoldal vagy blogbejegyzés – amire természetes úton vagy némi “rásegítéssel” külső forrásból hivatkoznak, linkelnek.
A keresőoptimalizálás során érdemes óvatosan “rásegíteni” a “szavazatokra” vagyis a hivatkozásra.
Mivel a keresőrobotok a linkek mentén járják be az internetet, hogy pl. a Google találati listán a legjobb eredmények jelenjenek meg, ezért egyáltalán nem mindegy, hogy…
- hány link mutat egy adott oldalra
- milyen a linket adó oldalak minősége
- a te oldaladra mutat-e link egy értékes és a témában releváns oldalra?
Nézd úgy, hogy a linkek szavazatot jelentenek a a weboldaladra!
Ha a Google úgy látja, hogy fontos “személyek” (oldalak) szavaznak rád, akkor nagy eséllyel előkelőbb helyet kapsz a találati listán.
Linképítés vagy tartalomépítés?
Amikor valaki keresőoptimalizálásra adja a fejét, könnyen elcsábulhat egy tömeges és olcsó linképítési ajánlatra. Egy jó SEO szakember viszont tudja, hogy az az alap, hogy jól legyen beállítva a honlap:
- Legyenek a nyilvános oldalak indexelve!
- A technikai elemek (title, meta leírás stb.) legyenek beállítva
- Hasznos – megcélzott kulcsszóra írt – tartalom – képek legyenek megfelelően optimalizálva.
Csak ezután érdemes a linképítéssel foglalkozni!
Mutassanak külső linkek az oldaladra!
Természetesen egy új honlapnál nagyon fontos, hogy legalább egy külső link mutasson a weboldalra, mivel a keresőrobotok a linkhálózatokon keresztül térképezik fel a weboldalakat.
Minél értékesebb weboldal mutat a a te honlapodra, a Google annál értékesebbnek fogja tartani a tartalmadat!